27 Ocak 2014 Pazartesi

A Dangerous Method Tehlikeli İlişki

Bu filme de dram demişler. Bir gün beni öldürecekler. Açıkçası film bildiğin sıkıcı bir film. Ancak eğer Freud ve Jung hakkında birazcık da olsa bilginiz varsa, son derece merakla ve dikkatle izleyeceğinizden eminim. Yani netice olarak bu işlerle ilgisi olmayan insanın haklı olarak 'ne yaptılar ki ya şimdi' gibi bir tepki vermesi muhtemel.

Ben Freud ve Jung konusuna, 'Bir Cinayetin Psikanalizi' isimli bir kitapta daha önce denk geldiğim için aynı olayla burada karşılaşınca çok heyecanlandım. Adeta gereksiz bilgi birikimimi aktarabileceğim bir alan bulmuş olmanın haklı sevincini yaşadım. Aynı zamanda Freud'un çalışmalarına da merak duyan biri olarak film benim için akıp gitti. Ama Freud'un hakkını da öyle bir yemişler, geliştirdiği metotları öyle bir basitleştirmişler ki, dava açsak kazanırız o derece. (Ben şahsen çok filozof- bilim adamı olduğum için oradan biliyorum)

Her neyse, Jung Freud'un tartışmalı bir tedavi yöntemini Sabina (Keira) üzerinde uyguluyor, bu vesileyle Freud ile tanışıyorlar, Amerika'ya falan gidiyorlar (Bu arada kitap da o Amerika'ya gidişlerini anlatıyor. Ama filmde bunun üzerinde hiç durulmamış). Aynı zamanda Jung ile Sabina arasında duygusal bir ilişki var. İşler iyiden iyiye arap saçına dönüyor. Zaten oraları pek anlamadığımız için sorun olmuyor.

Kitabı da okumanızı tavsiye eder, iyi seyirler dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba.
Ben çok üşengeç bir yazar olduğumdan ve boş zamanlarımda hep film izlediğimden her filmi hatırlayıp da buraya kaydedemiyorum. Söyleyeyim dedim.